انتخابات

وزارت خارجه عراق اظهارات نماینده کنگره آمریکا علیه رئیس شورای عالی قضایی بغداد را مداخله آشکار در امور عراق دانست.

واکنش بغداد به اظهارات نماینده کنگره آمریکا علیه رئیس شورای قضایی عراق

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات «مایک والتز» نماینده کنگره آمریکا علیه «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق مردود است.

طبق گزارش خبرگزاری «واع» عراق، مایک والتز که عضو کمیته‌های نیروهای مسلح و امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا است، اصلاحیه‌ای را در پیش نویس قانونی ارائه خواهد کرد که طبق آن شورای عالی قضایی عراق و رئیس آن به اتهام «باز کردن عرصه برای ایران برای کنترل بر عراق» مجازات خواهند شد.

وزارت خارجه عراق تأکید کرد: اظهارات والتز لطمه زدن به رئیس شورای عالی قضایی و حقوق اصلی کشور عراق است چراکه دستگاه قضایی در عراق ضامن اصلی حقوق و آزادی‌ها است. تلاش برای لطمه زدن به دستگاه قضایی لطمه زدن به مهم‌ترین موسسات کشور است. تلاش برای وارد کردن کنگره به چنین پرونده‌هایی مداخله در حاکمیت کشورها و نظام قضایی آن‌ها است.

در سال ۲۰۲۱ دستگاه قضایی عراق بنا به دستور فائق زیدان حکم جلب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل حمله هوایی سال ۲۰۲۰ آمریکا به فرودگاه بغداد که به شهادت «ابومهدی المهندس» معاون رئیس حشد الشعبی و «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران منجر شد، صادر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.